D. Fun light-shots, en mamma på blocket och så lite magget på det

Okej. Kvällen igår började ganska lugnt och harmlöst med en runda på mikaeli. Det var jag, Olivia, Martina och två män. Innan jag träffade mina friends fick jag dock ett erbjudande om att träffa en viss man. Men jag fick tyvärr säga nej, då jag inte var sugen på för lite sömn och för mycket bilkörande. Sömnen uteblev ändå. Tillbaka till historien. Efter mikaeli (inte palmfestivalen) körde vi hem till Marris och kollade på Feel the noise, finfin film. Kvällen fick en rejäl vändning när männen fick lämna oss för att, citat, en kompis fick bank på Gustav. Sekunden efter beslöt vi oss för inviga Olivias nya leg på Magget. Sagt och gjort. Och just det, lite tidigare på kvällen tog jag och Martina vars en "shot". För mycket jeltzin och lite koncentrerad saft. Men det var fint faktiskt. Men i alla fall, några timmar efter shoten drog vi alltså till Magget. Men först ett stopp på Shell, där världens komedi pågick. Två dryga och fulla tjejer skulle handla korv. Det tog hundra år och jag hann med att lägga en del vassa kommentarer. Visst vill ni ha exempel? Tjejen började snacka om att hon hittat någon kille på lunar och sedan fann hon även sin mamma på lunar. Jag sa då "Säker på att du inte hittat din mamma på blocket?". Situationskomik ja men något som var ännu roligare var att tjejen senare drog mitt skämt, igen... Om sin egen mamma! Jag passade även på att fråga mina vänner om jag också beter sig så vid mina nattliga besök på Shell. Martina insisterade på att jag gjorde. Jag sa till dem att om jag beter mig så, så måste de säga till mig hädanefter. För de var ta mig fan de drygaste jävla tjejerna jag stött på. Well, efter Shell (ha ha det rimmade) körde vi några meter till Magget. Där var en kö utan dess like, med tanke på att det var typ 1 ½ timme till stängning. Vakterna vägrade släppa in, och jag jiddrade och babblade på om; 1) hur mycket mer cash dom tjänar på oss som faktiskt kan spendera pengar där, alltså vi som får handla i baren. Alltså ska de släppa in oss innan sextonåringarna 2) Hur otacksamt jobb de har och 3) släpp in oss. Efter några minuter för mycket kom vi in. Men, jag fick såklart inte gå in tillsammans med Martina och Olivia. Nej nej. Fem åt gången skulle gå in, för kön var "tillfälligt stängd". Det absolut värsta var att nattvandrarna skulle hålla ordning på kön, som några låtsasvakter och vakter är ju som bekant låtsaspoliser. Det var alltså en bunt mini-Hitlers med lite för mycket "makt". En sak som också irriterar mig är att vakterna tar för givet att alla gäster är berusade, vilket gör att de drar och sliter i en. Och så ryter de. Så som det kanske är nödvändigt att hantera en för full gäst. Därför tycker jag faktiskt att den kvinnliga ("kvinnliga") vakten behandlade mig illa igår. Först röt hon åt mig, sen höll hon fast mig lite extra länge för att göra "säkerhetskontroll". Medans jag var lugn och fin och bara hade missat att det var hon som skulle kolla mitt leg.  Synd bara att hon var ett huvud kortare mig och jag hade kunnat göra ett fint tandavtryck i hennes panna genom att skjuta ut käken och öppna munnen lite.

När vi sedan var inne "minglade" vi lite, på nyktert vis alltså. Träffade på lite överförfriskat folk, ställde frågan "Är du full?" fick svaret "nääääeeee men duuuuuu eeeeäää.. som vauuuuuuunliiit". Som om jag inte kan gå på Magget utan att dricka? Varför så förvånade? He he. Det var faktiskt, helt ärligt, roligt att vara där även utan alkohol i kroppen. Vi träffade på Jesper, som varit spårlöst försvunnen hur länge som helst. Jesper berättade att han läser vår blogg. "JAG ÄR EN LÄÄÄÄSARE" sa han. "VI HAR EN LÄSARE" skrek jag till Olivia. Att släppa loss och göra lite crazydance var kanske inte det lättaste. Man känner sig ju trots allt lite rörligare efter några järn. Men efter ett tag blev jag meddragen av några män och gjorde några mooooves. Även det var kul. De behövde ju inte veta  att jag faktiskt dansade nykter.

Lite i tre var det hemgång på ingång och sedan sänggång. När jag lagt mig till ro, ställt klockan och nästan somnat började helvetet. Mobilen ringde. Först var det Mr J. Jag svarade "jag sooooooover". Han fattade inte, ringde igen och igen och igen. Stängde av ljudet på telefonen men försäkrade mig om att larmet ändå skulle höras. Då ringer min andra mobil istället. Nu var det Mr Ex som ringde. Vad han ville kan man ju fråga sig. Jag sa "JAG SOOOOOOVER" ringde igen "JAG SOOOOOOVER IDIOT VAD ÄR DET DU INTE FATTAR JAG HAR ETT JOBB?" han frågar då "Vilket jobb?".  Förbannad blev jag och sa något om "VILKET JÄVLA JOBB TROR DU JAG SKÖTER EN SALONG OCH SOOOOOOOOOOOVER" hahahah. Ringandet slutade inte ochjag fick sen ett sms med texten:
"Oj jag ringde fel.. Skulle ju inte ringa till blatte stugan" fin särskrivning va?
I morse, halvt i sömne bestämde jag mig för att svara på detta sms, ni får det med lite censur och med de stavfel jag fick med pga av att jag nog sov: Ja men dan hellre blattar än skitfula svennebrudar utan stil, dom ena med gristryne och den andra med världen krulligaste f***hår på huvet
HAHAHA VAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA? Jag är rolig jag.

En helt klart intressant kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0