D. "Tänk om vi gick miste om två riktigt fina flyktingar"

Okej, nu är det jag igen. Olivia är och passar barn. Hon har alltså inte hunnit skriva sitt första inlägg i vår finafina blogg. Jag har hört att man måste vara aktiv om man vill ha en stor blogg. Klart att vår blogg ska bli stor. Skitstor. Läste på Kissies blogg (fråga inte ens varför jag läser) hur hon gick till väga för att få en stor blogg. Tja, hennes halvtaskiga videobloggar var visst hennes genväg till framgång. Men SÅ roligt ska vi inte ha det. Jag förstår faktiskt inte de där superstora bloggarna som drivs av unga tjejer, HUR kan så många vilja läsa? Kissie till exempel, stavar som en kratta.. bara det gör att man sluta läsa. Jag kan dock förstå varför folk läser Blondinbellas blogg. Det är säkert många som vill leva som hon gör. Men hon bjuder inte särskilt mycket på sig själv och det hela blir ganska långrandigt. Och ni som säger att Schulman Family är gamla och tråkiga för länge sedan.. ptja, vad ska man säga? Alex, Calle och Katrin kommer alltid vara roliga. Och det kan man ju inte vara för länge, eller hur? Annars är Gynnings blogg min absoluta favorit. Men nu svamlade jag iväg på tok för mycket och det var inte min mening, jag sa ju bara att man ska vara aktiv.

Så, vad har hänt den senaste tiden i våra liv. En del faktiskt. Den senaste veckan har ju stavats m a l m ö f e s t i v a l e n. Ja, jag har varit där varje dag sen i fredags. Idag ska jag dit igen, sista dagen. Jag, Olivia och Martina  ska dit och bara mysa. Jag tycker det är jättemysigt att bara gå runt där, träffa folk och äta. I helgen var det utgång som gällde, både fredag och lördag med Angie och Carro. Väldigt trevligt och som vanligt ställde vi till med både det ena och det andra. Inga skandaler alltså, vi var bara crazy och roliga. En av dagarna då vi var ute fann jag en man som jag kände igen från planet till och från Cypern. Jag gick fram till honom och sa "Det är duuuu! Från planet till Cypern, vi åkte samma plan". Okej, visst kände han igen mig. Det är ju ett plus. Men som Martina sa "Även om han kände igen dig så är det sjukt pinsamt". JA må hända att det var pinsamt. Helst eftersom att jag fullkomligt stirrade ut honom på planet, tills Martina sa "Tittar du på honom eller?". Förmodligen la han också märke till att jag stirrade gillande på honom. Men det är ju inget som är typiskt för mig eller så? En annan pinsam händelse, okej två pinsamma händelser, inträffade på festivalen. Först var det jag, Angie och Carro som körde in till Malmö. Carro bakom ratten. Vi letade efter en parkeringsplats, vilket är näst intill omöjligt när det är festival. Till slut hittade vi en ficka och Carro fick försöka sig på att fickparkera. Efter många tappra försök satte sig Angie bakom ratten när ett gäng män gick förbi, skrattade lite åt oss och erbjöd oss sin hjälp. Dagen efter fick jag ett sms med texten: Ska du in till Malmö ikväll? Ring om du behöver hjälp med parkering ;)
Men som om det skulle vara nog, några dagar senare var det dags igen och den enda potentiella parkeringplatsen var i en ficka. Vid davidshalls alla uteserveringar alltså. Denna gången var det jag som satt vid ratten. Angie vägrade försöka.  Till slut fick en gubbe, som vi misstänker var berusad, ta över. Han gjorde inte det särskilt bra och under tiden han gjorde det raggade hans gubbkompis på mig och tyckte det var lämpligt att bjuda mig, bilföraren, på vin. Så kan det gå. Vi får väl se hur det går ikväll, för då blir det minsann bara jag med körkort i bilen.

Rubriken ja, jo det var så här att vi råkade ragga upp ett par män i en bil som stod bredvid oss vid ett rödljus. De körde efter oss men vi fattade inte riktigt hinten utan körde bara på. När de försvann insåg jag vårt misstag och sa "Tänk om vi gick miste om två riktigt fina köttbitar". Olivia tittade på mig, lite konstigt, och sa " Sa du precis tänk om vi gick miste om två riktigt fina flyktingar?". Jag hade visserligen kunnat säga det, men nej.


Daniella och Angelika på Slagt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0