D. Cool down down, don' act a fool now now

Shu. Måndag. Alltid lite lagom ångestladdat. Men det är fint väder, det gillar jag. Så fint väder att jag blir sugen på en drink. Fråga mig inte hur det går ihop. Satt och tittade ut och tänkte "Så härligt väder... En god drink... hrm... DET hade varit fint nu, i det fina vädret". Men skitsamma, det är måndag och då finns drinkar inte på världskartan.

Jag har ju haft en riktig rehab-helg. Jag känner mig inte så tjock som jag brukar göra på måndagar. Tjock, ja. Smällfet? Inte lika. Och på tal om det, min spritlösa helg alltså, så fick vi en kommentar:
Postat av: Thea

Visste ni inte att det bara är nördar som super innan dom går ut???
Yeeeeaaaa för alla som vill vara sig själva!!!

Och jag måste bara få svara på detta. Nördar som super innan dom går ut? Ordet supa kan förresten vara det värsta ord som finns. För mig, och mina kompisar, handlar "drickande" inte om att ändra personlighet eller så. Jag är alltid pretty utflippad, faktiskt. Vad som händer med mig när jag blir berusad är att jag mest blir förvirrad och en aning mer högljudd. Jag blir mig själv, gånger tio ungefär. Och jag är rolig! En pajas är jag, det har jag alltid varit. Jag behöver inte dricka för att kunna gå ut och ha roligt faktiskt, jag hade kul i helgen verkligen. Men att dansa nykter är inte kul, det måste ni hålla med om. Stel som en pinne! Och våga vara sig själv? Vad har det med saken att göra, det verkar ju bara bevisa en del om kommeteraren själv. Jag skulle vilja påstå att vi är oss själva till 100% alltid. Riktiga orginal är vi! ha ha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0