O. I told you so-2

Alltså, helt ärligt, karma foks'. Jag har alltid trott på det, och kommer förevigt att göra det.
Gör man något bra, får man något bra tillbaka. Gör man något dåligt, får man helt enkelt samma medicin tillbaka.
Jag kan nu berätta för er att ja, jag har hamnat i karmans helvetiska händer, men dock har jag ingen att skylla på förutom mig själv.
Jag har gjort något styggt (och denna gången är det inte genom att ha slängt sopor på marken, VILKET MAN INTE FÅR, och som jag aldrig gör. Det är bara töntigt och onödigt.) och blir nu straffad för detta.
Jag tänker inte fläka ut och berätta vad jag gjort, men det är lagom styggt och jag borde väl egentligen inte bli direkt såhär hårt straffad som jag blir.

Iaf, jag ska berätta om det fina lilla, eller rättare sagt, de två små fina straff jag är slav under för tillfället:
1.
Jag är sjuk! Så jag måste ligga hemma i mitt täcke som vilken annan vårrulle som helst.
2. Idag var jag hos Martina på salongen för att färga håret, allt gick hur bra som helst och färgen såg superb ut. Något som däremot fick sig en riiiktig smäll (förutom mitt ego) var mitt älskade löshår. Mitt fina, underbara helt fantastiska löshår.
Jag hade sett framemot en fin choklad-helhet med lite ljust it, och allt såg ljust ut. Förutom då mitt älskade löshår som såg ut som en enda stor jamaicans dread.
Vi fick snällt plocka av det och jag bölade minst sagt en smula, men Martina lovade att vårda det som sin bebis hemma hos sig, och har jag tur kan jag sätta i det igen imorgon.
Annars får jag besöka den sexiga mannen på måndag och handla nytt.

Gå inte emot karma, för då går karma emot dig!

Så nu ska jag helt enkelt fortsätta vara en good girl så att mitt karmakonto kan bli en smuuuula bättre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0